SOVELTAVA LUONTOLIIKUNTAPÄIVÄ 23.8.2018

KLO 15.00-19.00 NAISSAARESSA VAAJAKOSKELLA

Tapahtuma on suunnattu eri tavalla vammaisille henkilöille, tuki- ja liikuntaelinsairauksia tai muita pitkäaikaissairauksia sairastaville henkilöille.
Tapahtuman tarkoituksena on opastaa, jakaa ja lisätä tietoa soveltavan liikunnan mahdollisuuksista Jyväskylässä. Ohjelmassa mm. frisbeegolfia, pelejä, leikkejä, mato-ongintaa, melontaa, suunnistusta ym.Mukana tapahtumassa Japa ry, Jyväskylän kaupunkiseurakunta/Sisu-partio

Tapahtuma on maksuton.
Lisätietoja ja ilmoittautuminen: heli.sohkanen@jkl.fi tai kati.siitari@jkl.fi

PERINTEISET MOPOLENKIT

Aloittelemme taas perinteisiä mopolenkkejä Jyväskylän seudulla. Ilmoittelemme myös Facebookissa tulevia lenkkipäiviä. Mikäli et käytä Facebookia tiedustele tarkemmin reittejä ja ajankohtaa Tuulalta

p.040 570 4196.

VERTAISTUKIRYHMÄT

Syksyllä eli 16.8.2019 aloittaa miesten ryhmä toimintansa Validian palvelutalon tiloissa Rusokinkadulla. Luvassa saunomista, pientä naposteltavaa ja yllätysohjelmaa.
Tervetuloa mukaan!

Ilmoittautumiset 9.8. mennessä puh. 040 566 3340.

Kesäpäivä Metsärannassa lauantaina 15.6.2019 klo 11.00 – 17.00

Aloitetaan ruokailulla, kinkkukiusaus (ruokavaliot!!!) 11-12
Tietokilpailu, arpajaiset (otathan kolikoita mukaan) 12-13
Bocciakisa (Hankasalmi – Jyväskylä) 13-
Kahvi makean kera 14- 14.30
Yllätysohjelmaa, makkaranpaistoa, saunomista 14.30 – 17
Omavastuu invalidiyhdistyksen jäseniltä 10€. Myös avustajalta, jos hän osallistuu ruokailuun. Omavastuu sisältää ruoan, grillimakkaran ja kahvin. Saunamaksu 5€/hlö mikäli saunojia on vähintään 5 henkilöä.

Otathan oman avustajasi mukaan, ei yleisavustajaa paikalla.
Ilmoita mikäli tarvitset mahdollista kuljetusta, järjestämme taksikyydin.

Sitovat ilmoittautumiset 08.06.2019 mennessä Tuulalle 040 570 4196.
Tervetuloa!

Päiväkerho

Syksyn kokoontumisista ja ohjelmasta saa lisätietoa Anja Sukaselta p.050 346 8333 sekä kotisivuilta https://jklinvat.yhdistysavain.fi/

HENKILÖKOHTAISEN AVUSTAJIEN KOULUTUS

Gradia Jyväskylän henkilökohtaisten avustajien koulutus alkaa syyskuussa. Nyt on mahdollisuus ottaa opiskelijoita loka-marraskuun aikana kerran viikossa avustajaksi. Opiskelijan tarkoitus tutustua avustajan työhön käytännössä. Voi olla yksin tai oman avustajan työparina. Opiskelijalle ei tarvitse maksaa palkkaa ja työtunnit voi sopia opiskelijan kanssa. Jos olet kiinnostunut ota yhteyttä puhelimella 040 570 4196 Tuula

LIIKUNTALUOTSITOIMINTA

Jyväskylässä on ollut jo useamman vuoden ajan liikuntaluotsitoimintaa, jossa vapaaehtoisia liikuntaluotseja voi pyytää seuraksi liikuntaharrastusten pariin. Henkilöt, joilla on lieviä ongelmia selviytyä omatoimisesti liikkumisesta, liikunnan motivaatio on kadoksissa tai yksin liikkuminen ei kiinnosta, voivat kysyä luotsia kaverikseen. Luotsit tukevat ja motivoivat kanssaliikkujia, mutta eivät tee hoidollisia tehtäviä eivätkä luotsaa henkilöitä, joiden toimintakyky vaatii ammattilaisen osaamisen. Jokainen vapaaehtoinen luotsi toimii omin taidoin ja noudattaa vapaaehtoistoiminnan periaatteita. Liikuntaluotsitoiminta on Jyväskylän kaupungin liikuntapalvelujen sekä Vapaaehtoistoiminnan palvelut – Vaparin sekä vapaaehtoisten toteuttama palvelu.

Liikuntaluotsia voi tiedustella keskiviikkoisin ja torstaisin klo 9 – 12 puh. 014 266 8922.
Lisätietoja toiminnasta: Jyväskylän liikuntapalvelut, erityisliikunnanohjaaja Tiina Kurittu, p. 014 266 3144 tai liikuntaluotsi[at]jki.fi

RETKI HANKASALMELLE 31.8.2019

Invalidiliiton Keski-Suomen jäsenyhdistysten yhteinen tapahtumapäivä lauantaina 31.8.2019 klo 11:00 – 16:00 Hankasalmella Revontuli - Lomakeskuksessa.
Ohjelmassa on ajankohtaista asiaa, viihdettä ja liikuntaa halukkaille keilailun merkeissä. Myös puhallustikkaa on mahdollisuus kokeilla. Luvassa on myös yhteislaulua.
Ilmoittautumiset mahdollisella erikoisruokavaliolla (laktoositon, gluteeniton) tiedoilla tulee tehdä 20.8.2019 mennessä. Ilmoitathan samalla myös, haluatko osallistua keilailuun, jotta voidaan ajoissa varata ja suunnitella sopivan kokoiset ryhmät keilaradoille.
Sitovat ilmoittautumiset Tuulalle puh 040 570 4196

Tapahtuma on osallistujille maksuton.

Järjestämme tarvittaessa invataksikuljetuksen paikanpäälle, joten ilmoita onko sinulla tarve kuljetukselle. Omavastuu kuljetuksen osalta 15€ / hlö. Taksiin mahtuu yksi pyörätuoli ja kahdeksan henkilöä.

Tervetuloa mukaan!